Ασχοληθήκαμε μέσα στην τάξη με το θέμα του σχολικού εκφοβισμού στο δημοτικό σχολείο. Δόθηκε και αναλύθηκε η έννοια του σχολικού εκφοβισμού γενικότερα και ειδικότερα για το δημοτικό σχολείο.
Κατόπιν ρωτήθηκαν οι μαθητές αν είχαν κάποιες σχετικές εμπειρίες στη διάρκεια της σχολικής ζωής τους στο δημοτικό σχολείο. Οι μαθητές έδωσαν αρνητικές απαντήσεις. Κάποιοι από αυτούς ανέφεραν ότι είχαν ακούσει κάποιες ιστορίες από άλλα παιδιά που ανήκαν σε άλλο σχολικό περιβάλλον. Ανάφεραν ότι τα θύματα-μαθητές διέθεταν χαμηλή αυτοεκτίμηση και τους διακατείχε άγχος ενώ οι θύτες-μαθητές είχαν σχετικά υψηλό ποσοστό αυτοεκτίμησης και πολλά προβλήματα στις διαπροσωπικές τους σχέσεις. Τα παιδιά-θύματα είναι συνήθως ντροπαλά και ήσυχα και δέχονται επίθεση από τα παιδιά-θύτες. Αυτό περιλαμβάνει κυρίως λεκτική βία και κακόγουστες πλάκες και απομόνωση. Όσο το παιδί-θύμα δεν αντιδρά ,επαναλαμβάνεται η λεκτική βία και ακολουθεί η σωματική με σπρώξιμο, τρικλοποδιές.
Επίσης γίνεται αναφορά και στα παιδιά που δέχονται το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού προερχόμενα από άλλες χώρες. Δίνουμε οδηγίες στα παιδιά πως να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο αυτό. Τα παροτρύνουμε να αναφέρουν στο δάσκαλό τους κάθε φαινόμενο παραβατικότητας χωρίς να φοβούνται.
Η έγκαιρη αντιμετώπιση θα δώσει καλύτερα αποτελέσματα στην αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος. Η αποσιώπηση αντίθετα πολλαπλασιάζει τα φαινόμενα βίας και βάζει καμία φορά σε κίνδυνο τους μαθητές-θύματα.
Στο τέλος οι μαθητές έδωσαν υπόσχεση ότι θα καταγγείλουν κάθε μορφή βίας που θα "πέφτει" στην αντίληψή τους και θα είναι σε συνεχή επαφή με τους δασκάλους τους αναφέροντας οτιδήποτε θα "έπεφτε" στην αντίληψή τους. Ακολούθησε χρόνος ελεύθερος για σχεδιασμό και απεικόνιση σε χαρτί ζωγραφιών με θέμα το σχολικό εκφοβισμό στο δημοτικό σχολείο.











Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.